Friday, May 24, 2013

Draw Human Faces


هناخد فى البدايه الاساسيات العاديه جدا بتاعه اى بورتريه
draw a face


قسمنا الوش لنصين
draw a face



draw a face

لازم مراعاه المسافات البينيه
________________________
الدرس التانى
بالطريقه التشريحيه يمكن تكون طريقه صعبه لاكنها غزيره بالمعلومات والادراكت الحسيه للعضم والعضلات والجلد
File:Scarpa face anatomy.jpg



http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/images/ency/fullsize/10121.jpg
There are four major bones of the face: the maxilla, the zygoma, the mandible, and the frontal bone of the cranium.


http://static-p3.fotolia.com/jpg/00/07/16/42/400_F_7164241_WRynww8wZEYBDbxoObo0UnDclAYbMpZj.jpg



تركيب العضلات

Evolution and Anatomy of Facial Expression

As is true of most other primates, human social interaction is driven by dynamic and vanishingly subtle visual cues provided by facial expression. Darwin theorized that these expressions were largely innate, but subsequent researchers consider both innate and cultural factors . Therefore, the average human (or even chimpanzee) audience is the end result of selection from ancestors whose very evolutionary success was dependent upon successful decoding of facial signals. Unlike other body areas, the face will be subject to an intense unconscious scrutiny deeply embedded in our biology.

And unlike every other body areas, the movements in the face are not principally the movements of skeletal elements other around joints. Rather, most facial movements are the result of highly variable thin sheets of muscle which attach -- not to bone -- but from skin to skin.













نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة  




proportions of the human head
Artists have been doing this drawing for hundreds of years I guess. Most of the proportions of the human head were worked out during the Renaissance, and by and large they appear to be right.
Of course you've got to bear in mind that we're dealing with what you might call 'western art' so we're also dealing with 'western' proportions. That said, the majority of the major proportions I think will hold true across cultures and geographical differences - the eye-line bisecting the skull, five eyes to the width of the head, etc.
Certainly I think learning these proportions can do no harm as long as you don't enforce them on your sitters, and can judge the differences between these proportions and those of the sitter right. I could even see it being effective to deliberately accentuate something in a portrait to intensify the likeness. I'm reminded of cartoonists you see in tourist spots, if you look at a few of their drawings you'll see that certain features will always be the same - the nose, shape of the chin maybe, of the eyes - but the cartoonist will pick out one or two identifying features, like hair or a hat. I'm not criticising them, they have to work fast. I've done my time working tourist money too.
The proportion of the eye-line is particularly interesting. Looking at the self portrait I did yesterday, I could swear that the eye line is more than half way up the skull. This is the way we see faces too, and is a common mistake made in beginners' drawings (and many of my recent ones I might add).
But I measured that eye-line only yesterday, and I know it falls exactly between the chin and the top of the head. Having a number two and thinning hair means I can see the top of my head, take it from me, that's half way.
Probably there'll be some value in doing a good few repeats of the above exercise, from different angles. If I can drill that eye-line, head width etc into my brain, maybe I'll be less likely to fight with myself when I'm trying to get a proportion right.

Study of the Proportions of a Human Face, Drawing, Royal Library, Windsor Giclee Print
وقد تم القيام بذلك رسم الفنانون لمئات السنين اعتقد. وكان معظم نسب رأس الإنسان عملت بها خلال عصر النهضة ، وإلى حد كبير على ما يبدو أن يكون على حق.

بالطبع عليك أن تضع في اعتبارها أن نتعامل مع ما يمكن أن نسميه 'الفن الغربي' لذلك نحن نتعامل أيضا مع 'نسب' الغربية. ومع ذلك ، فإن الغالبية العظمى من أبعاد كبيرة وأعتقد أن تعقد صحيح عبر الثقافات والاختلافات الجغرافية لعرض الرأس والعين وما إلى ذلك الخط تتوسط الجمجمة ، وخمس عيون --

بالتأكيد أعتقد أن تعلم أن هذه النسب لا ضرر ولا ضرار ما دمت لا تنفذها المعتصمون على الخاص ، ويمكن الحكم على الاختلافات بين هذه وتلك النسب للحق حاضنة. كنت أرى حتى كونها فعالة لإبراز عمدا في شيء صورة لتكثيف شبيهه. ابن تذكرت رسامي الكاريكاتير التي تراها في المواقع السياحية ، اذا نظرتم الى عدد قليل من رسومهم سترى خصائص معينة سوف يكون دائما هو نفسه -- الأنف وشكل الذقن ربما ، للعيون -- ولكن رسام الكاريكاتير في واختار واحد أو اثنين تحديد الميزات ، مثل الشعر أو قبعة. أنا لا أنتقد منهم ، لديهم للعمل بسرعة. لقد فعلت وقتي في العمل السياحي المال أيضا.

نسبة خط العين من المثير للاهتمام بشكل خاص. وعند النظر إلى صورة الذات فعلت بالأمس ، قد أقسم أن الخط العين أكثر من نصف الطريق حتى الجمجمة. هذه هي الطريقة التي نرى وجوه للغاية ، وخطأ شائع في الرسومات التي مبتدئين '(وكثير من تلك التي قمت بها مؤخرا وأود أن أضيف).

ولكن أنا الذي تقاس العين خط بالأمس فقط ، وأنا أعلم أنه يقع تماما بين الذقن والجزء العلوي من الرأس. وجود عدد 2 ورقيق الشعر وسيلة أستطيع أن أرى من أعلى رأسي ، واخذها مني ، وهذا نصف الطريق.

ربما سوف يكون هناك بعض القيمة في القيام يكرر جيدة قليل من ممارسة أعلاه ، من زوايا مختلفة. اذا كنت استطيع ان العين حفر الخط ، عرض رئيس الخ في ذهني ، وربما سأكون أقل عرضة للقتال مع نفسي عندما كنت أحاول الحصول على نسبة الحق.

هل اعجبكم الدرس

No comments:

Post a Comment